Marató 2016

23 de gener del 2017

Cada curs, al llarg del primer trimestre, els alumnes de PFI de l’EEE XALOC (etapa 16/21) organitzen una activitat d’Aprenentatge-Servei amb l’objectiu de sensibilitzar i de recaptar diners a favor a la Marató de TV3 (enguany a l’entorn de l’ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques). Es fa conjuntament amb els avis de la residència Sabadell gent gran, centre de serveis.
Enguany amb l’alumnat es van proposar dues accions:
1.- treballar la sensibilització a l’entorn del tema de la Marató a partir d’una trobada matinal amb alumnes de 6è primària d’escoles del barri de Ca n’Oriac al pavelló del Nord, en que participaran en una Gimcana elaborada pels alumnes de PFI, per Sabadell Gent Gran, per l’associació AVAN, per l’equip Global Basket i per la Fundació Ictus.
L’activitat es va fer el dia 2 de desembre i va ser tot un èxit tant de participació com d’organització. Van participar 215 alumnes de les escoles de Roureda, Calvet d’Estrella, Miquel Carreras, Sant Julià i la Floresta.

2.- Per tal de recollir fons per aportar a la Fundació de la Marató, van elaborar un calendari del 2017 amb fotos referents a la prevenció de l’Ictus (elaborades conjuntament amb els avis de Sabadell gent Gran). També vàrem elaborar unes xapes dissenyades pels nostre alumnes fent referència al tema d’enguany. Es van repartir pels comerços del barri en pacs de 25 euros (5 calendaris i 5 xapes) i es van promocionar pels familiars, alumnat i professorat de les escoles del barri i de la residència d’avis.
Una vegada descomptades les despeses en l’elaboració del material a distribuir (calendaris i xapes), s’han recollit un total de 1400 €, els quals van ser puntualment ingressats al compte de la Fundació de la Marató de TV3. En l’aportació econòmica hi van col·laborar 75 comerços, les 5 escoles del barri (Roureda, Calvet d’Estrella, Miquel Carreras, Sant Julià i la Floresta), la residència d’avis Sabadell Gent Gran i les famílies i professionals nostra escola.